Tuesday, September 15, 2009

~Nur KAsih-TV3... Best~


Korang pernah tonton citer NUR KASIH di TV3 tak?. Jangan la kata kat aku yang korang tak minat tengok TV, kalau betul la korang x tengok rancang TV gerenti korang pernah tengok TV kan?(hahahaha dah kena). Okeylah aku nak kata, time citer ni mula bersiaran kat TV3 aku langsung tak berminat dengan kisah macam ni (aku agak dah jalan ceritanya)....rupanya
sangkaan aku salah. Jalan cerita yang berlainan dan background tapak pengambaran cerita ni sangat menarik.

Aku akuilah apabila seorang lelaki yang sudah punyer kekasih and then kena paksa kahwin dengan wanita lain pulak. Memang laki akan memberontak, Yela kejantanan serta keegoan lelaki pastilah tercabar kerana perkara macam ni.

Bagi aku, cerita ni best bukan sebab pelakon wanita (nuramina) yang sopan dan lawa dan bukan sifat 'ustaz' si Aidil. Namun, citer ni aku dapat ambik kalo cinta kerana Allah dan mendapat keredhaan kedua ibu bapa pasti akan bahagia.

Sekarang ni baru episod 16 rasanya. Aidil macam dah jumpa pengganti si Nuramina, Aliya (Ayu Raudah). Yela krakter si Aidil ni memang la patut jatuh hati dengan wanita macam tu.

TAPI... Aku sangat kesal, pelakon-pelakon dalam cerita ni, terutama yang pegang watak utama, sebenarnya tidak bertudung. Kalau si Aliyah tu memang la kat luar ber'nikop' aku memang cairlah(mata dia time bernikop ni memang cantek tahap cipan). Kan cantek lagi kalau di nuramina tu memang bertudung, bertambahlah keayuan dia.

So, kisah macam ini hanya akan sedap ditonton sahaja. Kan lebih baik pengarah mengambil wanita yang sememangnya sudah bertudung dan pandai baa Al-Quran serta mengetahui agama. Ini kerana penghayatan yang dibawa oleh pelakon akan dapat dihayati oleh penonton.

Ini sekadar pandangan.

CHOW CHIN CHOW

No comments:

Post a Comment