Sunday, March 28, 2010

.: READER MANIA? :.

Asslamualaikum...

Seronokny tidak terkira….

Huhuhu

Menjadi seorang READER MANIA (ada ke istilah ni dalam dunia?) agaknya aku ni. Walaupun banyak buku dah aku baca, satu habuk pun tak masuk dalam kepala ni. Membaca Bukanlah Satu Hobi… tetapi adalah satu Rutin Harian aku.

Membaca dan terus membaca.

BUKU GENRE APA AKU SUKA?

Macam2 genre….

Komik Sin-Chan, komik Keluaran Gempak – Starz, buku cerita kanak-kanak, buku kisah tauladan khas untuk kanak-kanak, kisah penyiasatan, buku kisah cinta remaja, buku motivasi, buku islamik, buku agama, buku politik, buku sekolah, buku ilmiah, buku cinta islamik, buku cinta merapu, kitab agama dalam bahasa arab, buku motivasi B.I version, Al-Quran(dah semestinya) , dan buku tulisan bahasa cina pun aku baca (walaupun x faham dan x reti baca, tengok gambar jelah)…. Dan mcam2 lah…

Kalo dah nama reader mania…. Memanglah….

Hatta surat khabar yang dah bertahun ada kat rak rumah aku pun boleh aku baca bila dah habis semua buku yang aku baca. Huhuhuhu… mak pulak akan membebel bila kerja aku kat dapur menjadi sangat lambat apabila aku mengupas bawang, menyiang ikan, sayur dan lain-lain sambil baca surat khabar yang menjadi alas.

Sudahnya aku sanggup menyimpan hamper seribu untuk aku habiskan didalam pesta buku antarabangsa KL kali ini. Memang dari awal aku berjimat agar bila pesta buku menjelang, aku lah manusia yang paling gembira.

Korang rasa sedih coz tak dapat berbelanja sakan ketika PBAKL 2010? Aku sarankan menyimpan duit bermula setiap januari… sudah pastinya bila tiba pesta buku antarabangsa setiap tahun korang tak kan menyesal ataupun sedih….

Huhuhu….

Nak habiskan baca buku HILAL ASYRAF … SINERGI…

Jangan jelous OK…


No comments:

Post a Comment