Friday, February 19, 2010

.: SaY NO 2 ValenTine Day :.


Assalamualaikum.....

SELAMAT BERTEMU KEMBALI!!!!


Lama sangat-sangat aku dah tak meng'update' blog aku ni. Makin bersawanglah dengan labah-labah yang datang dari mana? (dah macam pendatang tanpa izin je labah-labah dalam blog aku ni).

mAcam-macam perasaan yang aku rasa sekarang:-

FIRST, aku sangat-sangat rasa PUAS HATI coz aku ada masa untuk mengadap blog aku ni.

SECOND, rasa sangat TERTEKAN ... Proposal aku + asgment + hiwar (subjek bahasa arab, dah la tiga tajuk) kena siapkan dan hantar pada 22 februari 2010. Semua tak buat lagi, semua masih lagi 50%...(Kenapalah aku jadi pemalas tahap CIPAN ni?)

THIRD, rasa SEDIH.. sebab sepanjang cuti seminggu ni aku tak sempat nak ber'chat' atau menjalinkan ukhwah yang lebih erat lagi dengan kengkawan ex-sekolah aku semua. terutama nor, hanin, fizah, iwe, wati, pakcik balian, atuk mcmin dan lain-lain(banyak sangat lain kali aku sebut nama yg x disebut la pulak ok).


OPPPPSSSS!!!!


Masa 14 februari yang baru lepas ni, aku ada terima la sms dari seorang kawan yang mengucapkan 'Happy Valentine Day'.... Aik!!!! Amatlah pelik dan terkujat aku dibuatnya. Yela kan setahu aku sambutan valentine ni tak patut disambut oleh umat Islam.

Aku pun tegur la kawan aku, "orang Islam x sambut valentine day la"

kawan aku pun jawab la balik "kenapa"

aku balas "sebab... itu perayaan orang kristian"

kawan aku balas balik "kan valentine tu, hari kasih sayang. Aku sayang ke kau tu aku wish ke kau"

aku balas balik "bukan itu caranya"

kawan aku balas "kenapa pulak? kita kan kawan... aku bukan les ok"

aku balas balik " ye... aku tahu.. sepatutnya kau beri aku lebih dari itu"

dia balas balik "lebih dari itu?"

aku balas "yela.... aku sayang kau setiap masa dan ketika bukan pada hari ni je tau"

dia menjawab "TQ ken, aku nak tahu kenapa takleh sambut valentine day's ni"

aku balas "lepas cuti kita jumpa, dan aku akan ceritakan ke kau ok"

Itulah antara perbualan SMS aku dengan kawan aku yang lain fakulti dengan aku. Aku rasa dah banyak yang dijalankan untuk memberitahu yang valentine day's ni adalah salah disisi Islam.




KEnAPA? MAcamNA ada ValeNtine ni? Siapa VaLenTine ni?

AKU HARAP KAWAN AKU DARI MESIR JAWAB LA SOALAN NI...... hehhehe PLIZZZZZ


4 comments:

  1. Laman sesawang..!!berkurun i tunggu u update blog ni.

    and the most important thing, i miss u too..lama sungguh tak chit chat dengan kamu..

    ReplyDelete
  2. lama gak la..sambang berjanggut juga la..kalu hang tengok, mesti tekejut.

    BH

    ReplyDelete
  3. salam tuan rumah sekaadr mencari sahabat pada yang suka berblog..
    haha! so apa citer wahai tuan rumah??

    ReplyDelete