Tuesday, August 24, 2010

DUGAAN BUATKU

Assalamualaikum....



Dugaan datang tanpa di minta
kekadang ku mampu untuk menepiskan
dan juga menempuhnya
namun
kekadang aku jatuh jua

dugaan itu mengajar aku
mengajar aku untuk lebih
TABAH
mengajar aku untuk kenal
HAKIKAT duniawi
mengajar aku
TAK SEMUA IMPIAN ITU INDAH

Dugaan itu mematangkan aku
dari berfikiran sempit
ke berfikiran yang lebih terbuka

Andai hari2 sentiasa cerah....
tanpa hujan
manakan hidupan dapat subur menghijau

begitu jugalah aku
dugaan bagaikan baja
bagi aku menjadi insan yang berguna
yang tahu menilai sesuatu
yang bisa membuat keputusan yang tepat

lantas menjadikan aku
seorang yang kuat dan tabah
dalam mengharungi hidup ini


2 comments:

  1. Allah pasti memberi jalan & jawapan. SAbar~~`

    -BintuHood-

    ReplyDelete
  2. Ade yg lebih baik buat akk..sabar ye..

    ReplyDelete