Sunday, September 6, 2009

~ Tak BertaJuk~ part 1

Langit petala manala yang jatuh menimpa kepala aku. Buat aku hangin pagi-pagi buta hari ahad ni. Memekak tak kira masa. Apa dia ingat rumah ni dia duk sorang ke. Bantal aku tarik tutup kedua-dua telinga. Sakit telinga lagu entah apa-apa dari neraka mana la budak-budak ni dengar.
Arrrgh… aku tak boleh nak sambung tidur. Dah la malam semalam aku stay up sampai ke subuh. Baru je lelap dua jam dah ada pulak alien yang rosak akal buat bising.
‘Ni tak boleh jadi , aku kena buat sesuatu’. Langkah kaki keluar dari bilik dan dengan pantas tangan memulas tombol pintu kayu bertentangan dengan biliknya.
“MasyaAllah..
Halim. Apa hal kau ni memekak pagi-pagi buta ni. Tak da otak ek? Aku nak tidur la.” Ditariknya telinga budak lelaki yang sedang menconteng sesuatu di atas kanvas.
“sakit la kak. Along ni tak sporting la.” Sambil mengusap telinga yang kelihatan merah setelah di tarik.
“sporting bapak kau la. Along nak tidur tau”.
“mana la ada anak teruna nak ke kau tu along, kalo lepas subuh asyik membuta je”. ‘Ha padan muka ko along, tarik lagi telinga aku’. Bisik hati Halim.
“ikut aku la”
“eh, kau lukis apa pagi-pagi ni Lim?” sambil tangannya memperlahankan radio.
“lukis gambar bangunan”. Along mendekati Halim, memerhati bangunan yang dilukisnya.
‘macam pernah je aku tengok bangunan ni, tapi dimana ye?’
“bangunan apa ni?” along cuba mengingati dimanakah bangunan tersebut.
“ala along… bangunan ni….”

No comments:

Post a Comment